Začátek "Klasické éry" (dále jen KE) se datuje od uvedení filmu D.W. Griffitha Zrození národa v roce 1915. O d tohoto roku pokračuje KE až do konce 60. let, kdy dochází ke vzniku tzv. Nového Hollywoodu, neboli Post-klasické éry.
Toto je dělení prakticky o něco širší a jiné co do přístupu - u některých kritiků a také v některých publikacích se setkáváme ještě s jedním dělením, a to na PRE-CODE a POST-CODE Hollywood. Tato dvě označení se vztahují ke vzniku Haysova cenzurního kodexu a jejich zlomovým rokem je rok 1934.
Styl filmů klasické éry se nejvýrazněji vyznačuje následujícím:
-"neviditelnou" prací kamery zvuku. To v praxi znamená, že oba dva prostředky slouží pouze jako výrobní prostředek, ale jako takové na sebe neupoutávají pozornost samostatně.
- kontinuální technologií střihu
Přechod od KE do éry Nového Hollywoodu vyznačuje i odklon oz závislosti na studiích a vznik nezávislého filmu. KE je charakteristická především tím, že všichni filmaři (vč. herců, režisérů, kameramanů...) byli vázáni dlouhodobou smlouvou u jednoho sudia a jakékoliv jiné zakázky pro ně prakticky nepřicházely v úvahu (tedy v oblasti filmu, netýkalo se to již tak striktně divadelních angažmá).
0 komentářů:
Okomentovat